Det gäller att inte ta saker och ting för givet och att inte jubla för högt innan man verkligen vet vad som gäller. Annars kan besvikelsen bli enorm när den oväntade sanningen väl kommer fram.
Det är få saker som irriterar mig så mycket som när man köper en produkt – och sedan motsvarar inte förpackningen vad som väntar på insidan. Man känner sig liksom lurad.
En som verkar känna likadant är en man vid namn Torbjörn Sjölin.
Nyligen skrev han så här till snacks-företaget Estrella på Facebook: ”Tack Estrella! Ni har räddat livet på mig!”, följt av en emoji som föreställer ett hjärta.
Eftersom det hela låter som en hyllning kom snart det glada svaret från Estrella: ”Tjena Torbjörn! Visst kan riktigt goda snacks kännas helt livsavgörande! Har du hittat en ny favorit i sortimentet?”
Men Torbjörn var inte ute efter att hylla Estrella, som alla trodde – utan svarade: ”Ja jag fick akut andningsnöd då ventilationen gått sönder i lokalen jag befann och allt syre i rummet hade tagit slut. Då öppnade jag en av era påsar och eftersom de består av 90 % luft lyckades jag få tillräckligt med syre att ta mig ut. Ni är hjältar!”
Det hela är givetvis en – om än kärleksfull och komisk – pik från Torbjörn angående att han verkar tycka det finns för lite chips i Estrellas påsar.
Hans klockrena kommentar har fått över 100 gilla-markeringar och nästan lika många kommentarer.
Att visa sitt missnöje på det här sättet tycker jag är både roligt och genialt – och så här borde fler göra i stället för att bara vara otrevliga.
DELA om du också fick ett leende på läpparna!
Gilla Ettgottskratt om du vill ha ett roligare flöde!