De bästa klagomålen och dråpliga kommentarerna är ofta lite underfundiga och bygger på en smart baktanke. Man kommer sällan speciellt långt på att bara skrika ut sin irritation. Att få sin röst hörd med hjälp av en liten ”klackspark” brukar ofta vara mer effektivt.
Vi är många som tycker att Posten var bättre förr och gång på gång hör man om människor som är förbannade och trötta på det som numera heter Postnord.
Nyligen skrev en kille vid namn Niklas ett inlägg på deras Facebook-sida i vilket han undrade om Postnord hade ”osynlighetskappor”, likt Harry Potter.
Efter en stund svarade Postnord:
”Hej Niklas. Nej. Bra osynlighetsmantlar är tyvärr väldigt ovanliga, och den Harry har är troligen ensam i sitt slag.”
Men Niklas var inte färdig där. Det fanns en baktanke med hans lite udda fråga. Snart kom hans klockrena svar på Postnords kommentar: ”
”Hmm. Skumt. Upprepade gånger har ni varit här och försökt lämna paket, trots jag och sambo varit hemma. Hemmets övervakningssystem har inte heller sett er. Gått igenom inspelningarna direkt efter att ni meddelat att ni försökt leverera. Men nej, det har seriöst inte varit någon här. Ska jag stå ute iförd reflexväst och skrika mitt namn eller vad missar jag?”, skriver Niklas.
Många har nu gillat hans inlägg och det hela har fått stor uppmärksamhet inom sociala medier.
Jag tycker att det här var ett klockrent sätt för en uppenbart frustrerad kund att framföra sitt missnöje. Lite med glimten i ögat, men han får samtidigt tydligt fram sitt budskap.
DELA om du också tycker att Niklas agerande var klockrent!